lunes, 23 de diciembre de 2013

RECUPERACIÓ 4t ESO FQ 1a AVALUACIÓ

Ací teniu el què cal estudiar i activitats de repàs:

TEMA 2
- Model actual de l'àtom.

- Configuració electrònica.
- Isòtops, cations, anions, nombra atòmic i nombre màssic.
- Regla de l'octet i tipus d'enllaços.
- Característiques de les substàncies iòniques, covalents i metàl·lics.

Repassar les activitats fetes a classe i la formulació.

TEMA 3
- Ajust de reaccions.
- Càlcul de masses moleculars.
- Càlcul de mols, grams i àtoms-particules.
- Factors que modifiquen la velocitat de reacció.

ACTIVITATS Podeu també repassar amb les activitats fetes a classe.

1. El clorat potàssic, KClO3, es descompon en calfar-lo en clorur potàssic, KCl, i oxigen, O2.

a)  Escriu i ajusta la reacció.
b)  Si es descomponen 245 g de clorat potàssic i es formen 96 g de clorur potàssic, quant d’oxigen es formarà?

2. L’àcid clorhídric, HCl, reacciona amb el Zn  per a formar clorur de zinc, ZnCl2, més hidrogen, H2, segons la reacció:

2 HCl  +  Zn  ®  ZnCl2  +  H2

a) Quina quantitat de Zn reaccionarà amb 100 g d’àcid clorhídric?
b) 73 g d’HCl reaccionen amb Zn i formen clorur de zinc, ZnCl2, i 2 g d’hidrogen, quina quantitat d’hidrogen s’obtindrà a partir de 200 g d’HCl?

3. L’hidrogen, H2, i el iode, I2, reaccionen  per a formar iodur d’hidrogen, HI, segons la reacció:

H2  +  I2  ®  2  HI

Si fem reaccionar 100 g de iode i 100 g d’hidrogen:
a)  Quin element reaccionarà totalment?
b)  Quina quantitat sobrarà de l’altre?

4. El carboni reacciona amb l’oxigen per a formar diòxid de carboni:

a)  Escriu i ajusta l’equació.
b)  Quina quantitat d’oxigen reaccionarà amb 100 g de carboni?
c)  Quina quantitat de CO2 es formarà a partir dels 100 g de carboni?

5. La massa d’un mol d’oxigen, O2, és 32 g. Calcula el nombre de molècules i d’àtoms que hi ha en aquesta quantitat.

6. Tenim un recipient amb 20 g d’hidrogen, H2, i un altre amb 20 g d’aigua.

a)  Quants mols d’hidrogen i quants d’aigua hi haurà en cada cas?
b)  Quin dels dos recipients tindrà major quantitat de substància?


7. Troba la concentració molar que s’obté quan es dissolen 50 g de nitrat sòdic, NaNO3, en aigua fins a formar 800 ml de dissolució.


8. El metà reacciona amb l’oxigen per a formar diòxid de carboni i aigua.

a)  Escriu i ajusta la reacció.
b)  Indica la proporció, en mols, en què reaccionen aquestes substàncies.
c)  Quants mols d’oxigen reaccionaran amb 20 mols de metà? Quants mols de CO2 es formaran?

9. Disposem de 5 litres de dissolució 2 M d’hidròxid de sodi, NaOH.

a)  Què vol dir que la dissolució és 2 M?
b)  Quants mols de solut tindrem en els 5 litres de dissolució? I quants grams?

Entre parèntesi teniu el resultat.


10. En condicions normals, 1 litre d’un gas desconegut pesa 1,9768 g. Determina la massa molecular d’este gas (R = 44, 25 g/mol)

11. Calcula els mols de HCl que hi ha en 5 ml d’una dissolució aquosa de 10 M. (R = 0,05 mols)

12. Calcula els grams de NaOH que cal  pesar per a preparar una dissolució 2 M. (R = 20 g)

13. Quants ml d’amoníac del 25 % i densitat 0,91 g/ml fan falta per a preparar una dissolució de 2 litres amb una concentració 0,1 M (R = 15 ml)

14. Volem sintetitzar clorur de sodi a partir de 5 g de sodi i 8 g de clor. Calcula quants grams de clorur de sodi hi hauran i si sobra cap reactiu. (El clor és Cl2, escriu primer la reacció  l’ajustes després. R = 12,72 g de NaCl)

15. La combustió del benzè (C6H6) produïx diòxid de carboni i aigua. Escriu i ajusta la reacció. Si volem fer reaccionar 10 g de benzè amb 20 g d’oxigen (O2), calcula els grams del reactiu que està en excés. (R = 3,5 g de benzè)

16. El nitrobenzè el podem preparar si fem reaccionar benzè amb àcid nítric segons:
 
C6H6 (l)  +  HNO3 (l)  à  C6H5NO2 (l)  +  H2O (l)
           
Si partim de 10 g de benzè i 15 g d’àcid nítric, calcula la quantitat màxima de nitrobenzè que podem obtindre. (R = 15,76 g)

17. En el procés de Mond per a purificar níquel es produïx el gas níquel tetracarbonil segons la reacció:

Ni (s)  +  4 CO (g)  à  Ni(CO)4 (g)

Calcula el volum de gas monòxid de carboni que fa falta per a volatilitzar 1 kg de níquel , si suposem que està mesurat a 300 ºC i 2 atm de pressió. (R = 1600 litres) 

RECUPERACIÓ 4t ESO BG 1a AVALUACIÓ

Ací està el que cal estudiar per aprovar l'avaluació.



TEMA 1

-     Formació de la Terra: Teoria més acceptada.
-     Principis geològics bàsics.
-     Datació i tipus.
-     Fòssils: tipus.
-     Saber ordenar els esdeveniments geològics d’un tall geològic.
-     Història de la Terra: Saber ordenar les eres i els períodes.

TEMA 2

-     Model geoquímic i dinàmic.
-     Wegener i la deriva continental.
-     Tipus de límits: què passa, conseqüències, que es forma....
-     Proves de la tectònica de plaques.
-     Tipus d’esforços.
-     Plecs i falles: tipus.
-     Terratrèmols: magnitud i intensitat d’un terratrèmol.
-     Volcans: tipus i productes que expulsa.

RECUPERACIÓ 3r ESO FQ 1a AVALUACIÓ

Ací teniu el que cal estudiar i alguns exercicis. Els del quadern podeu tornar a fer-los per repassar.



TEMA 1

- Metodologia científica: saber les etapes.
- Magnituds fonamentals del SI i les seues unitats.
- Càlcul d’errors absolut i relatiu. Expressar correctament la mesura a partir del valor mig.
- Notació científica i xifres significatives.

ACTIVITATS

  1. Què passa quan un experiment no verifica la nostra hipòtesi? Què cal fer?
  2. Passa a SI les següents mesures:
a)    567 mm
b)    0,765 hl
c)    1275 km/h
d)    844 g/cm3
  1. Tenim una balança que mesura fins el mg i tenim les següents dades al mesurar un bolígraf: 45,754 g; 45,345 g; 44,786 g; 45,123 g; 44,889 g. Calcula el valor mitjà i expressa correctament la mesura.
  2. Amb un cronòmetre que mesura fins el mil·lisegon s’han obtés els següents resultats en una cursa de motos: 56,5 s; 44 s; 55,5432 s; 47, 554 s. Estan ben expressats els resultats? En cas contrari corregix-les.
  3. Calculem la llargària d’una goma elàstica amb un mateix regle amb els següents resultats: 10,23 cm; 10,43 cm; 10,49 cm; 10,37 cm; 10,22 cm. Calcula el valor mitjà i expressa correctament la mesura. Calcula també l’error relatiu.
  4. Fes les següents operacions i expressa-les correctament:
a)    615,765 x 43,6
b)    3467,9875 + 356,6875 + 345,735
c)    4573,457 / 445,5
d)    3465,65 + 34,768 – 42,353
  1. Expressa en notació científica:
a)    0,000 000 000 000 000 054
b)    34570000000000
c)    50000000000000000
d)    0,000 000 000 345 555

TEMA 2: LA MATÈRIA

- Propietats dels sòlids, líquids i gasos.
- Explicació de les propietats segons la Teoria cinètico-molecular.
- Corba de calfament.
- Explicació dels canvis d'estat segons la Teoria cinètico-molecular.
- Dissolucions: càlcul de concentracions.
- Solubilitat: llegir solubilitats en gràfics.
- Llei dels gasos: saber resoldre problemes.
- Mètodes de separació de mescles.
- Podeu tornar a fer les activitats del quadern.


domingo, 22 de diciembre de 2013

RECUPERACIÓ 3e ESO BG 1a AVALUACIÓ

Ací teniu el que cal estudiar per poder aprovar.


TEMA 1: ORGANITZACIÓ GENERAL DEL COS HUMÀ.

- Saber de quin tipus és la cèl·lula humana.
- Orgànuls de les cèl·lules humanes: nom i funció.
- Organització del cos humà: què és un teixit, un òrgan i un aparell o sistema.
- Tipus de teixits i les seues funcions.
- Saber relacionar els aparells o sistemes del cos humà amb la seua funció vital.

TEMA 2: LA SALUT.

- Què és tindre bona salut.
- Diferències entre malalties infeccioses i no infeccioses.
- Quins patògens causen les malalties infeccioses.
- Immunitat innata i adquirida.
- Diferències vacuna-sèrum.
- Què és una donació i què és un transplantament.
- Què són les subatàncies addictives.


TEMA 3: ALIMENTACIÓ I NUTRICIÓ HUMANES.

Diferències entre alimentació i nutrició.
 - Tipus de nutrients: saber què són i quina funció poden tindre.
 - Característiques d’una dieta equilibrada i de la dieta mediterrània.
 - Característiques de la bulímia i de l’anorèxia.
 - Intoxicacions alimentàries: salmonel·losi i botulisme.
 - Mètodes de conservació dels aliments.